maandag 23 november 2015

De laatste week - Sew it Up

Wat vliegt de tijd voorbij! De laatste opdracht al…
Eigen Stijl, een thema dat ik zowel gemakkelijk als supermoeilijk vond. Ik weet wel wat ik graag draag en waar ik mooi mee sta, maar tegelijk leg ik voor mezelf dan de lat hoger.


Als ik anderen vraag hoe ze mijn kledingstijl zouden omschrijven, hoor ik steevast ‘kleedjes, kleur en prints’. In augustus deed ik mee aan de Sew It UpMonthly, waar de opdracht ook ‘Eigen Stijl’ was. Maar deze keer wilde ik in mijn eigen stijl ook mijn eigen persoonlijkheid laten terugkomen. 


Ten eerste het kleedje. Ik hou van rekbare stoffen (comfort) en zakken. De laatste ‘La Maison Victor’ (nov-dec  2015) kwam als geroepen. De stevige stof en mooie halslijn geven de professionele look die je als arts-in-wording kan dragen in het ziekenhuis. 



Normaliter zou ik voor een effen kleur kousenbroek gaan, maar nu besloot ik een legging te maken van een zeer chaotisch en kleurrijke stof. Dit als weerspiegeling van wat er allemaal in mijn hoofdje om kan gaan. Het ene moment ben ik gestructureerd zoals de zwart-wit lijntjes, het volgende moment is er een kleurrijke rollercoaster van emoties. En net zoals niet elke gedachte voor iedereen leesbaar is, is ook de legging wat weggestoken onder het kleedje en de botjes. 


De cirkelsjaal, uit dezelfde stof als de legging, maakt van de outfit een mooier geheel. (And I love scarfs!)


Als laatste nog de sporttas/weekendtas. Voor een wedstrijdje/training volleybal, of voor een weekendbezoek bij de ouders,… opties genoeg! Het is een worstzakje met eigen gekozen afmetingen, en zelfuitgedokterde binnenzakjes (maar dat was niet goed te fotograferen). 


De foto’s namen we in het station. Ik pendel immers dagelijks naar Leuven, wat toch behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Stations zijn steeds een leuke locatie om een fotoshoot te houden, al mocht de wind toch wat minder…


Bedankt aan iedereen die mij tijdens deze wedstrijd heeft geholpen. En een speciale dank aan Sjoe die enkele weken lang met mijn stress en naaichaos heeft samengeleefd.

Graag had ik van jullie nog een stem gekregen. Stemmen kan hier.


Patroon kleedje: La Maison Victor nov-dec 2015
Patroon legging: La Maison Victor (even het nummer vergeten)
Patroon tas: zelf, maar geïnspireerd op Mina Dotter 

1 opmerking: