maandag 26 oktober 2015

Sew It Up Ronde 2

Halloween,
Dat was het thema deze week.

Halloween heeft voor mij 2 betekenissen. Enerzijds is er de nauwe betekenis: verkleden, griezelen, en ook wel een beetje het commerciĆ«le. Anderzijds betekent het voor mij ook de periode van herfstwandelingen en het wegkruipen onder warme dekentjes. Beide betekenissen probeerde ik in een draagbare outfit terug te laten komen. 


Ten eerste: Halloween op zichzelf. Daarvoor liet ik mij inspireren door de vleermuis. 


Vleermuismouwen zijn in een serieuze opmars (toch zeker als ik mijn eigen kleerkast bekijk), en daarom was het onmiddellijk beslist dat ik een vleermuistop zou maken. Maar omwille van het thema, besloot ik een asymmetrische top te maken. Halloween is toch het hoogfeest voor de ‘twisted minds’ onder ons? Ik vond inspiratie online, en tekende mijn eigen patroon. Om de top compleet te maken, flockte ik (voor de allereerste keer!) een heleboel vleermuisjes die ik eerst met een engelengeduld uitgeknipte. 


Een comfortabel shortje (naar een broekpatroon uit ‘Naai je eigen collectie’) in katoen maakt het plaatje af. 



Ten tweede ging ik voor warmte en gezelligheid. Ik nam een fleece dekentje en na het opzoeken van enkele voorbeelden op internet, stikte ik deze warme cape ineen.


Een leuke cape om mee buiten te komen, maar minstens even gezellig in de zetel als fleecedekentje 2.0.



Deze opdracht vond ik supertof om mijn creativiteit los te laten. Ware het niet dat de outfit draagbaar moest zijn, ik had een volledig kostuum in elkaar gestikt! En wat vonden jullie van het thema?

Vergeten jullie niet om ook deze week te stemmen? Dat kan hier, nog tot donderdag 29/10, 23.59 uur! 


Patroon top en cape: eigen creatie
Patroon short: naar een broekpatroon uit ‘Naai je eigen collectie’
Stof: Stoffenspektakel en fleece-dekentje uit de Zeeman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten