maandag 19 oktober 2015

Sew it Up Ronde 1

Muziek,
Dat was het thema van deze week. 

Muziek en Liesebieze, geen gemakkelijke combinatie. Ik ben namelijk totaal niet muzikaal aangelegd. Gelukkig hoefden we geen liedje te zingen, maar mochten we ons louter beperken tot het geïnspireerd worden. 
Ik hou best wel van musicals, van hoe een gewone conversatie overgaat tot prachtige liederen met meerdere dimensies, hoe je door de manier van zingen soms een compleet andere emotie kunt uitdrukken. De musical die mijn muze was, was 'Les Miserables'. 

alicexz:

Do you hear the people sing?
I painted a concept of the Les Misérables film poster by reimagining it as the iconic logo of the original musical. Print is available at my Society6 shop!
(bron: Pinterest)

Een outfit maken zoals de acteurs/zangers maken, vond ik dan weer te voor de hand liggend, en ik liet mij meer door emoties leiden. Vooral de woede onder het 'gewone volk' viel bij mij op. Daarom wilde ik een rode rok als blikvanger van de outfit. En ja, een knipoog naar de Franse vlag door het kleurgebruik van de outfit kon ook niet ontbreken. 

En dan nu, de foto's...


De rok heeft toffe zakken (niet zo gemakkelijk met een blinde rits in de zijnaad... voor alles een eerste keer...) en zwiert lekker.


 

De rok heeft bovenaan openstaande plooitjes. Love It! Daarom ook dat ik voor het eerst een rok boven een top draag. De rok krijgt dan alle aandacht die hij verdient!


Met het schrijven van liedteksten op het witte katoen toonde ik iets letterlijker mijn inspiratie (en werd tevens het veel te felle wit gebroken). 


Eventjes in de zakken piepen...


En natuurlijk ook eventjes zot doen!


Kijken jullie zeker ook op de pagina van Sew It Up? Ik had natuurlijk heel graag jullie stem gehad, maar ik begrijp het wel als je een andere favoriet hebt. Het zijn stuk voor stuk prachtige creaties.

(Jup, koud en 100% verkouden...)

Stemmen kan hier, nog tot donderdag 22/10, 23.59 uur.


Patroon jurk: Knipmode
Patroon top en cirkelsjaal: zelf
Stof: De Stoffenstraat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten