maandag 9 februari 2015

Sew it Monthly

In januari deed ik mee met Sew it Monthly. Dat is een soort van sew-along. Elke maand wordt een thema gekozen door deze madammen, waarna je aan de slag gaat om je eigen outfit te naaien. In januari was het thema 'Hangover'. Omdat ik december al moest overslaan, was ik vastbesloten in januari wel mee te doen, en naaide ik comfortabele loungewear. 

Een volledige outfit werd het uiteindelijk niet, want voor een broek had ik geen tijd genoeg. Maar ik slaagde er wel in een wrap-trui te maken, een t-shirt en pantoffels.


Voor het t-shirt nam ik een bestaand t-shirt uit de kast, en tekende zo mijn patroon op de stof.

 

Voor de trui gebruikte ik een trui-patroon, waar ik de voorkant scheef sneed, 2 keer knipte en lange banen stof aannaaide. Zeer handig, want een maatje meer of minder: geen probleem! Perfecte verdoezeltrui :)


Voor de pantoffels gebruikte ik de werkwijze van Rok en Rol, maar dan zonder mijn bestaande pantoffels los te knippen. Veel gefoefel dus, maar het patroon was goed. De uitvoering werd een gevecht tussen stof/leer en naaimachine. Jammer genoeg zien ze er veel comfortabeler uit dan ze eigenlijk zijn, maar ik weet nu wel waar het probleem zit. De volgende keer worden ze perfect ;)


En nog iets leuk: ik won het patroon Jasper, dat onder de deelnemers werd verloot.

Stof trui: Punta di Roma, stoffenspektakel
Stof t-shirt: Pauli's
Pantoffels: fleecelakentje zeeman, nepleer Pauli's
Patronen: zelf

1 opmerking:

  1. Benieuwd naar je 'Jasper' trui.
    Mijn zoontje noemt Jasper ... dus denk dat ik dat patroontje ook eens ga aanschaffen.

    Groetjes

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen