woensdag 25 februari 2015

Badjas

Al mijn badjassen waren tot voor kort in fleece. Lekker warm thuis, maar niet zo handig in de welness. Dan moest ik er altijd eentje lenen van mama of Sjoe. Daarom besloot ik er zelf eentje te maken. Ik tekende van mijn favoriete fleece badjas een patroon, en volgde een werkwijze die mij goed leek. 
Fier dat het na uren werk klaar was, bleek de kap er verkeerd op te zitten. Initieel weigerde ik deze te veranderen, omwille van de vele uren werk. Maar uiteindelijk zei Sjoe: ge gaat toch nooit helemaal tevreden zijn, dus waarom toch niet aanpassen?
Gelijk heeft hij natuurlijk in overvloed, dus nog 3 uurtjes extra werk en nu zit de kap wel goed! De afwerking binnen is nu ietsje minder perfect (het ophanglusje zit een beetje scheef), maar met uitzondering van perfectionisten zoals ik, zullen er weinigen zijn die het merken. Tenzij je het weet natuurlijk ;)

De badjas heeft steekzakken, omdat ik dat mooier vind dan opgestikte zakken. De binnenkant van de zakken is, zoals de binnenkant van de kap, in zwart katoen. De meters paspel maakte ik zelf met het katoen en koord uit de Banier dat ik ooit hiervoor kocht. (Heb ik trouwens in verschillende diktes. Hier had ik bv dikke paspel nodig, maar soms heb je ook dunner nodig)


Er ligt nog badstof te wachten voor een badjas voor Sjoe (omgekeerde kleuren), maar die wacht nog bij mijn ouders aan de andere kant van het land. Was deze in alle haast de vorige keer vergeten mee te nemen. Sjoe zal dus eventjes geduld moeten hebben. Maar bij hem zit de kap wel vanaf de eerste keer goed (of dat is toch het plan...)

Badstof: http://www.onlinestoffen.nl/stoffen/badstof/
Zwart katoen: Sleepstraat Gent
Koord paspel: De Banier
Patroon: zelf getekend.

1 opmerking: