woensdag 26 februari 2014

Wat hebben we de laatste tijd allemaal genaaid?

Zo'n gigantisch lange titel, ik weet het. Maar dan weet je tenminste direct waarover dit blogberichtje gaat. En ik had geen zin om over elk naaiseltje een apart bericht te maken. Dus bij deze.

Ik maakte voor het eerst een Tantehilde pop. Het boekje werd enkele weken besteld, en hoewel ik geen poppenmoedertje heb om de pop aan te geven, kon ik toch niet meer wachten er eentje te maken.
Het gezichtje borduurde ik op de trein (menig man keek toch eens vreemd), en ik nam direct een foto (daarom is de kwaliteit wat slecht). Ondertussen staat mijn popje op de bureau van Sjoe. Gewoon, als aandenken aan mij :p


Patroon: De Poppen van Tantehilde
Huidskleurige stof: laken Wibra
Blauwe stof: Action

Twee weken geleden kocht ik een nieuwe zonnebril. Maar omdat dat niet standaard met hoesje komt, maakte ik er zelf eentje. Ik had net genoeg vlieseline voor een tweede, die dienst zal doen als brillenhoes voor de bril van Sjoe (want de sukkelaar heeft geen brillendoos meer).


Patroon: Zelf
Bloemenstof: Action
Vogelstof: kussensloop Wibra
Vlieseline H640: Frans Stael

Vorige vrijdag ging ik ook naar het Stoffenspektakel. Samen met mama, een perfecte moeder-dochter date. Ik kocht maar 3 lappen stof, maar aangezien de Gutermann-garen in promotie stonden, kocht ik er ook maar een aantal klosjes. Doordat deze ondertussen niet meer allemaal in mijn naaidoos passen, besloot ik een garenrol te maken. (Naar analogie van de potlodenrol die je toch wel vaak tegenkomt op het net) Er is bovenaan nog een hele rij vrij, en ook onderaan zijn nog enkele plaatsjes. Ik kan dus nog wel wat verzamelen eer ik een nieuwe moet maken :)



Patroon: Zelf
Stof: Action

Geen opmerkingen:

Een reactie posten