zondag 8 december 2013

Sir Knight Helmet

(Updated met nieuwe foto's 27/12)
 
Toen ik een tijdje geleden een nieuwe muts voor mezelf maakte, kwam natuurlijk de vraag van Sjoe: "En ik? Je had vorig jaar die toffe muts beloofd." Ja, hij had gelijk. Ik had het beloofd. Maar omdat toen de winter zo goed als gedaan was (met uitzondering van die uitspattingen in maart), was ik het alweer compleet vergeten. Maar ik had het beloofd, en belofte maakt schuld.

Ik sprong de Veritas binnen, op zoek naar wol en een nieuwe haaknaald, kocht het patroon, en begon er aan. Een tasje thee en mijn cursussen vergezelden me.

Vorige week was hij al af, maar omdat hij toen toch iets te groot bleek, heb ik dit weekend een deel uitgerokken en opnieuw gehaakt.

Ziehier, mijn stoere HelmSjoe:
Eerst de foto's van voor de aanpassingen:



En hier de nieuwe foto's:





Misschien moet ik hem nog voeren, want er komt blijkbaar toch nog te veel wind door. En een ijzerdraadje zal er misschien ook kunnen voor zorgen dat het 'mes' op de achterkant niet steeds meer platvalt.

Patroon: Sir Knight Helmet
Wol: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten