donderdag 12 december 2013

Pyjama

Het heeft me best een lange tijd gekost (af en toe een uurtje na het studeren), maar mijn nieuwe winterpyjame is af!
Ik vertrok van een oude, te korte trainingsbroek (compleet met gat), en een lekker warm stofje.


Voor het truitje tekende ik zelf een patroon aan de hand van een goedzittende trui. Er zitten nog wat onperfectheden in, maar die haal ik er de volgende keer wel uit. Want ik ga voor de feestdagen mijn eigen IeneMienjurk maken, en aangezien ik daarvoor moet vertrekken vanuit een goed zitten t-shirt/trui-patroon, kan ik dit (aangepast) patroon hiervoor gebruiken.

Voor de broek knipte ik de boord onderaan af, rimpelde ik de pijpen en naaide ik deze vast aan een smalle, lange boord. Dit geeft best wel een tof effect!

De broek had oorspronkelijk een klein zakje, maar daar zat een gat in. 


Ik knipte het oorspronkelijk zakje er uit, naaide het gat dicht (door er een lapje stof aan de voor- en achterkant op vast te stikken), en naaide er een nieuw zakje op.

Ziezo, een warme pyjama voor de winter!


Patroon: zelf
Stof: Stoffenspektakel
Broek: een oude uit mijn kast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten