zondag 15 december 2013

Multifunctioneel

Hier vond ik een leuk projectje. Aangezien ik altijd koude handen heb, leek het me praktisch om zelf eens handwarmertjes te maken. 2 kleine lapjes stof aaneenstikken, binnenstebuiten keren, rijst erin, dichtnaaien, de microgolf in en warme handjes :)
Ik maakte er trouwens eerder al voor een verjaardag, maar die heb ik destijds niet gepost. 


Maar toen besefte ik nog iets anders. Die handwarmertjes zijn multifunctioneel! En dus maakte ik er nog wat extra. Nu heb ik de ideale patroongewichtjes! (Aja, want dat had ik nog niet) Vanaf nu geen nood meer aan alle patroonbladen vastspelden op de stof zodat ze mooi blijven liggen. A nee, gewoon stof platleggen, patroon erop en gewichtjes er nog eens bovenop. Dat gaat echt zo veel sneller! (Naaisters die al jaren patroongewichtjes gebruiken, lachen me nu waarschijnlijk een beetje stiekem uit...)


Als je je trouwens zou afvragen waarom ik een patroon niet gewoon overteken op mijn stof met uitwisbare inkt of krijt: dat is omdat ik er op die manier altijd in slaag om toch niet perfect genoeg het patroon over te tekenen met als gevolg dat het kledingsstuk,... dan ook niet meer perfect is. Liever knip ik het uit net naast het patroon, en aangezien ik goed oplet hoeveel naadwaarde ik gerekend heb, hoef ik dus enkel mijn naald op de juiste afstand in mijn stof te steken. Ik heb met andere woorden dus ook geen lijntje nodig om mooi te kunnen volgen (wat ik in de beginne dus wel nog deed)


Hoe leuk en multifunctioneel is dat toch? Geen koude handjes of rondvliegende patronen meer.
Blijkbaar zijn ze ook ideaal als barbie-kussentjes, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd :)

Patroon: Hier
Stof: Kruidvat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten