zaterdag 5 oktober 2013

Wrap dress

Online vond ik een gratis patroon voor een Wrap Dress, en in een facebookgroep kocht ik een tricotje. Dit is het resultaat:

Sorry voor de kwaliteit van de foto. Ik trok hem met mijn gsm zonder goede verlichting. En het kleedje is ook veel mooier rond mijn lijf dan op de kapstok :)
 
Voor het rokdeel gebruikte ik niet het patroon (omdat dat niet mooi zou uitkomen met de tekening), maar koos ervoor een rechthoek te stikken en de bovenzijde te rimpelen.
Ik koos een medium van patroon, maar dat was te groot voor mij. Ik moest behoorlijk wat innemen aan de zijkanten om het toch wat mooi te laten vallen. Ik denk dat het grootste probleem zich bij de stof situeerde. Die is namelijk enorm soepel en super stretchy, dus ik vermoed dat het kleedje daarom niet mooi aansloot en veel te veel flubberde.

De afwerking was ook een kleine hel. Ik kreeg maar geen mooie naden, want die stof was toch niet mijn beste vriend om mee te werken. Desalniettemin ben ik toch tevreden. Het is een modelletje dat mij wel staat, en met wat ik nu weet kan ik zeker een betere versie tevoorschijn toveren.

1 opmerking: