maandag 26 augustus 2013

Post-examen destressen

Herexamens, iedereen die er ooit gehad heeft kent het verschrikkelijke gevoel. Iedereen gaat in de vakantie op reis en leuke dingen doen, en jij moet studeren. En ik? Ik gelukkig ging gelukkig ook op reis (twee keer zelfs!) maar dan wel met een leerboek in plaats van een leesboek aan het zwembad liggen :p

Ondertussen zijn de herexamens al volop aan de gang. Voor zij die deze kwelling ook moeten ondergaan: veel succes! 

Maar tussen al het studeren is er gelukkig nog wat tijd voor ontspanning. Na het examen vandaag trok ik nog eventjes de winkelstraten in. Vooral het broodnodige moest gekocht worden: nylonkousen en scheermesjes. Tja, al mijn kousen zaten vol ladders en behaarde benen gaan natuurlijk ook niet.

Verder was ik niet echt van plan iets te kopen. Van plan zeg ik je, want dat is zonder Pauli's gerekend natuurlijk. Iedereen die Leuven een beetje kent (en die van stofjes houdt), weet dat deze stoffenwinkel heel dichtbij een Kruidvat ligt. Heel dicht, als in: te dicht als je geen zelfbeheersing hebt. En dat mis je nu eenmaal meer tijdens/na examenstress. Dus toen ik mijn fiets vandaag naast het Kruidvat parkeerde (voor die scheermesjes weet je nog), kon ik het niet weerstaan even door de ramen van Pauli's te piepen. Je kan dan net de coupon-tafel zien liggen. En als er felle kleurtjes liggen, moet ik gewoon eens binnenspringen. 

Eventjes later kreeg ik dan ook dit papieren pakje in mijn handen van de vriendelijke meneer:


En wat zat er in? 
- 60 cm aarbeidjeskatoen
- 35 cm mooi dik groen tricot
- een metertje soepel gestreept tricot
 

En het beste van al? Coupons zijn daar aan de helft van de prijs, dus met 9 euro had ik genoeg. Vroeger ging ik steevast kleren shoppen na examens, maar nu ik kan naaien is die traditie overgegaan in stofjes kopen en naaien. En met die 9 euro koop je in veel winkels al geen kledingstuk meer van, dus deze "verslaving" is in elk geval iets goedkoper geworden :p En als na de examens mijn naaimachine en ikzelf weer verenigd worden, zullen er veel kledingstukken tevoorschijn komen! (of dat is toch het plan, totdat opeens blijkt dat ik te weinig tijd heb...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten