donderdag 4 oktober 2012

Kruidentuin

Student op kot en graag koken. Leuke combinatie, maar je hebt niet onmiddellijk een vers kruidentuintje ter beschikking zoals thuis. Maar toen ik bij een vriendin kruiden op de vensterbank zag staan, was het algauw tijd om daar zelf aan te beginnen.

Eerst en vooral: bloempotjes. Mijn plan was om er een paar leuke te kopen, vullen met kruiden en klaar. Maar natuurlijk had ons mama nog wel ergens potjes staan die ze ooit gewonnen had met een tombola. Enig probleem: ik vond ze niet echt mooi.


Oplossing: schilderen natuurlijk! In een lichtblauwe kleur, want mijn kot is blauw geverfd. Door met mijn (harde) penseel te stempelen, kreeg ik een leuk rustiek effect (hopelijk een beetje zichtbaar op de foto). Nog een beetje lak en bijna klaar.


Nu nog enkel kruiden kopen en vanaf nu kan ik mijn eten lekker op smaak brengen met verse basilicum, bieslook en peterselie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten